Signatura de conveni entre el Museu del Suro de Palafrugell i la Fundació Vilagran Maristany (Vimar)

El passat divendres dia 11 d’octubre es va firmar, al Museu del Suro de Palafrugell, el conveni de col•laboració entre la Fundació privada Vilagran Maristany (Vimar), representat pel seu vicepresident el Sr. Jordi Sistach Roura, i el Museu del Suro de Palafrugell, representat pel Sr. Josep Piferrer Puig, alcalde de Palafrugell i president del Patronat de la Fundació Pública Museu del Suro.

El Museu es fa seus els objectius de Vimar per impulsar la participació cultural de persones amb discapacitat o problemàtica social. Les diverses accions estaran dirigides a fomentar l’autonomia i la participació social activa a través d’activitats que dirigiran els usuaris de Vimar a grups escolars i a públic familiar. Per tal de propiciar el seu desenvolupament es realitzaran diverses accions encarades a conèixer quelcom més sobre el suro i la història de Palafrugell en general.
Així mateix Vimar assessorarà el Museu per crear producte inclusiu, realitzar continguts adequats amb discapacitats físics i intel•lectuals.

El Museu del Suro ha tingut un compromís social al llarg de la seva història, ara però, en ple segle XXI, i tal i com apunta el Pla de Museus redactat pel Departament de Cultura, els Museus han de ser proactius socialment, han de contribuir al canvi social, esdevenir exemples d’accessibilitat universal i han de ser indrets amb impacte en la societat. Fem un pas més, per tant, en la línia estratègica del Museu enfocada a la democratització de la cultura.