Presentem un nou taller: “Animant Suro”

ANIMANT SURO
PYR 2022 PLATFORM
19 de juliol 2022 / 10:00h
Al Museu del Suro de Catalunya

Inspirant-nos en el suro i la fantàstica col·lecció del Museu del Suro de Palafrugell (Girona), explorarem de manera sensorial les possibilitats plàstiques d’aquesta matèria primera per a la creació de pel·lícules abstractes.

Treballarem en grups entorn d’Estacions de Treball que proposen diferents enfocaments i ens aproparem a la diversitat d’imaginaris per després capturar fotografies de les nostres creacions, colors i textures, realitzant composicions i descobrint els fantàstics secrets que amaguen les alzines creadores de suro.

Un cop tinguem les imatges, les animarem gràcies als diferents gadgets propis de la tècnica de l’stop-motion, obtenint una sèrie de pel·lícules abstractes inspirades en el punt i la ratlla. Veurem així com emergeixen bells i complexos patrons a partir de la repetició, la rotació i la translació d’elements molt simples.

Objectius:

– Reconèixer sensorialment el material per endinsar-nos en les formes, colors, textures i inspirar-nos per a la generació de fotografies.
– Conèixer el suro de la mà d’experts, i la necessitat del respecte, la conservació i la recuperació del medi ambient.
– Inspirar-se a partir del propi medi i de l’imaginari PyR Junior
– Compartir i experimentar el procés creatiu

Aquest taller, impartit per Anita García, fundadora d’Alehop Co-disseny, forma part del programa Catalunya Abstracta 2022, que continua el nostre treball d’exploració del patrimoni cultural, industrial i històric de la regió a través de la creació de cinema abstracte amb nens i nenes.

Més informació i reserves en aquest enllaç