Premsa

Escalfem motors per la “Setmana del Turisme Industrial”

Enguany la Setmana de Turisme Industrial es realitzarà entre els dies 2 i 10 de novembre. Com cada any el Museu del Suro hi participa amb diferetns activitats que més endavant ja us anirem desgranant. Per anar fent boca us fem un petit tast a través d’aquest audiovisual: Clica aquí

Fira de vins i caves de Catalunya a la Costa Brava

Palafrugell ha acollit per segon any consecutiu la Fira de vins i caves de Catalunya a la Costa Brava en el que ha estat la 39a edició. La fira de vins més antiga del país s’ha tornat a fer a la població on va néixer i s’ha celebrat el 30 i 31 d’agost fins a l’1 de setembre.
La Fira s’ha ubicat a la Plaça de Can Mario, just davant del Museu del Suro. Durant les tres jornades el Museu del Suro i la Torre Dipòsit, han obert les seves portes de les 19.00 a les 23.00h. A més, el dia 31 d’agost es va oferir als visitants una demostració artesanal de fer taps de suro.

Visita a l’esglèsia de Sant Martí de Palafrugell

En motiu de les “Visites guiades a Espais Medievals de l’Empordà”, dutes a terme pels consells comarcals del l’Alt i el Baix Empordà, el Museu del Suro ha organitzat, aquest dissabte dia 17 d’agost, una visita guiada a l’esglèsia de Sant Martí de Palafrugell.
Amb un èxit de públic considerable, l’Àngela Martí ha impartit una lliçó d’història sobre l’esglèsia de Palafrugell.

Activitats d’estiu al Museu del Suro!

Durant tot l’estiu us proposem tot un seguit d’activitats que complementaran culturalment les vostres vacances i el vostre temps lliure. Visites guiades al Museu, a la Torre dipòsit, i a Sant Sebastià; tallers de suro; demostracions de pela; contacontes; visites teatralizades i moltes coses més us esperen al llarg d’aquest estiu.
Consulta l’agenda per a saber què fem en cada moment:
Agenda del Museu del Suro.

Ja hem pelat el primer suro del pati del Museu!

El dissabte 29 de juliol va ser el dia escollit per pelar el primer suro del pati del Museu. El mestre Eloi Madrià va procedir a extreure el suro de l’arbre fent previament una petita explicació per conèixer la biologia de l’alzina surera, les seves característiques, particularitats i una descripció en profunditat del procés de la pela del suro. Seguidament es va culminar la feina amb la degustació d’un vermut de l’Empordà.

Inauguració del l’exposició “El repte de dissenyar joies en suro”

El passat dia 28 de juny es va inaugurar l’exposició “El repte de dissenyar joies en suro”.
Des del Museu, d’acord amb la Asociación de Joyas de Autor (AJA) es va enviar una capsa de suro on hi havien diversos materials també de suro (boles i arandel•les de tap de cava), plaques de metall i pedres semiprecioses i es va convidar a una sèrie de joiers que havien manifestat prèviament el seu interès perquè presentessin una creació pròpia feta amb aquests materials.
El retorn de la feina de tretze dissenyadors joiers, el resultat del repte plantejat, és el que es pot veure en aquesta exposició. S’ha comptat amb el suport de l’Institut Català del Suro que ha subministrat les peces de suro als dissenyadors i amb la implicació del creador palafrugellenc Lluís Solano.

De l’arbre al tap, del tap a taula

El Museu del Suro et proposa un viatge, del bosc a la taula, on descobriràs el sorprenent i apassionant món del suro: des que els peladors pelen l’escorça de l’alzina surera fins al tap, un element clau en els millors vins del món. Dins l’espai natural protegit de les Gavarres es fa una demostració d’una tradició mil.lenària que es manté al llarg del temps. A partir del contacte amb professionals del món forestal es descobreix aquesta tradició que forma part del patrimoni cultural català.

S’ofereix una demostració de Pela del Suro a les Gavarres, un esmorzar de peladors, una degustació de vins DO Empordà i una visita cultural. Des del 9 de juny al 14 de juliol de 9.00 a 13.00 h, tots els dissabtes a Cassà de la Selva i tots els diumenges a Palafrugell
Més informació i reserves al 972307825.

Si vol més informació cliqui aquí.

Ja podeu consultar l’oferta pels casals de lleure per aquest estiu

Us proposem una àmplia i renovada programació d’activitats per a esplais i casals d’estiu dirigida a mainada d’entre 3 i 18 anys. De juny a setembre, el Museu del Suro de Palafrugell posa al vostre abast recursos que us permetin fer una sortida al Museu tot introduint el suro i l’extensa temàtica que hi gravita a l’entorn (Biologia, tecnologia, història, ciència, arqueologia, arquitectura, etc..)
Podeu consultar el catàleg clicant aquí

Fira del tap de Cassà de la Selva

El dissabte 1 i el diumenge 2 de juny, el Museu del Suro de Palafrugell col·labora amb la Fira del Tap amb una conferència i una exposició sobre la dona en el món del suro, una demostració de com es feien taps amb màquina de ribot i un taller de manualitat per infants.