Premsa

Dia Internacional dels Museus 2015

El Museu del Suro de Palafrugell proposa múltiples activitats per celebrar el Dia Internacional dels Museus 2015 el cap de setmana 16 i 17 de maig

L’objectiu del Dia Internacional dels Museus, que promou el Consell Internacional de Museus (ICOM) arreu del món, és el d’augmentar la consciencia pública d’aquestes entitats en la societat i en el seu desenvolupament.
Al voltant del dia 18 de maig, museus dels cinc continents promouen activitats per donar a conèixer el seu patrimoni, promovent la connexió entre els diferents tipus de col•leccions i el públic. El tema proposat per aquest any és “Museus per a una societat sostenible”.
Fa uns anys, també, aprofitant aquesta festa, els museus seleccionen una peça rellevant dels magatzems per mostrar-la com “La joia del museu”, amb l’objectiu de treure a la llum peces importants dels fons i valorar la tasca dels museus en la conservació del patrimoni. La “joia” que mostrarà enguany el Museu del Suro s’ha titulat “Maletes, mostres i publicitat dels antics viatjants de taps”. S’exposaran diferents maletes de mostres i cartells que usaven els surers per mostrar els diferents tipus de taps i productes de suro en els seus viatges comercials.
Una altra iniciativa europea que omple també aquest cap de setmana és la celebració de “La Nit dels Museus”, en la que es dona l’oportunitat de fer una visita diferent en un horari poc habitual. El dissabte dia 16 a les 22h es podrà veure el documental “Quivir”, de Manu Trillo, que mostra la pela del suro en un marc geogràfic d’enorme importància a nivell planetari, la Reserva Intercontinental de la Biosfera Andalusia-Marroc, reconeguda per la UNESCO, dins del seu projecte MaB, Man and Biosphera.

Aquest documental ha obtingut els següents reconeixements:

– PriMed Prix International du documentaire et du reportage mediterranéen. Mention spéciale Asbu
– Cinespaña. Millor documental 2014
– Aljazeera. International Documentary Film Festival. Finalist “Best Camerawork Award” 2014
– Food & Agriculture Category. Third runner up Wildlife vaasa International Nature Film Festival
– Imagenera. Junta de Andalucía. Primer Premi ‘14
– Premi Espiello Pirineos al millor documental de temática de muntaña. Boltaña 2015
– Seleccionada per Ecozine, Festival de Cine y Medioambiente, 2015, Saragossa.
– Seleccionada pel Bergamo Film Meeting 2015

Acabat el documental el museu restarà obert amb una proposta musical a càrrec de DJ Brava Selector i s’acompanyarà amb la degustació d’un còctel.
Tots els espais gestionats des del Museu del Suro es podran visitar gratuïtament en jornades de portes obertes els dies 16 i 17: el Museu, el Centre d’Interpretació del Dipòsit Modernista de Can Mario i la Torre de Guaita de Sant Sebastià de la Guarda.
S’ha previst també la realització d’un taller d’estampació de peixos Gyotaku, el dissabte dia 16 a les 18h, vinculat a l’exposició temporal que es pot veure actualment al museu.
El diumenge dia 17 es realitzarà la visita “Nosaltres obrers” a les 12h, una visita guiada al museu amb demostració de fabricació de taps.

Calendari d’activitats i horari:

Dia 16 de maig
– 11h Descobriu el Dipòsit d’Aigua Modernista de Can Mario, visita guiada
– 18h Taller d’estampació de peixos Gyotaku
– 22h Projecció del documental Quivir
– 23h Música i còctel amb DJ Brava Selector

Dia 17 de maig
– 12h Nosaltres obrers, visita guiada amb demostració de fabricació de taps
– D’ 11h a 14h Portes obertes al Dipòsit Modernista de Can Mario

Tot el cap de setmana
– Portes obertes al museu i la torre de guaita de Sant Sebastià
– La joia del museu: Maletes, mostres i publicitat dels antics viatjants de taps

Lectura Teatralitzada “El Pas de les hores”

El dia 7 de març, a les 19 hores, un grup d’actors procedents de diferent grups de teatre de Palafrugell, faran una lectura teatralitzada sobre la novel·la inèdita El pas de les hores, de Maria Engràcia Ferrer.

El projecte està dirigit per Sandra Bisbe, amb una llarga experiència de treball sobre el món de les dones en la indústria surera. Per a la lectura ha aconseguit mobilitzar actors i actrius dels grups teatrals palafrugellencs Àgora Teatre, Babel Teatre, Dom Teatre, Cia. Cefeida i Q-Art i també la col·laboració d’alumnes de l’Escola de Música Rita Ferrer.

Aquest acte es fa en el marc del Dia de la Dona Treballadora, en reivindicació del feminisme i de la lluita de la dona per la igualtat.