Comunicació

Òpera al Museu

El dia 5 de març a les 18h es projectarà a l’auditori del Museu del Suro l’òpera “L’amor de les tres taronges”. Òpera en 4 actes, amb un pròleg. Llibret de Sergei Prokófiev i Vera Janacopoulos. Música de Sergei Prokófiev. Organitza l’acte els Amics de l’òpera de Palafrugell.
És una sessió gratuïta i oberta a tothom que desitgi assistir-hi. Cal arribar 20 minuts abans de les 18 h per facilitar l’acomodament a la sala. Aforament limitat a 40 persones. Cal fer inscripció prèvia al Museu del Suro: Tel. 972 307 825 a/e: info@museudelsuro.cat

Ja hem publicat l’agenda de març del Museu

Ja us podeu descarregar l’agenda de les activitats d’aquest mes de març del Museu del Suro. La majoria d’activitats són virtuals, les podreu fer a casa seguint-nos a través de les xarxes socials. Feu-hi un cop d’ull i apuntau-vos a les que més us interessin!

Museus i educació

En el moment d’incertesa que vivim, totes les parts involucrades en l’educació dels infants i en el suport a les famílies hem de generar entorns d’aprenentatge compartit per fer-hi front. Una de les maneres de fer-ho possible són les aliances de col·laboració entre museu i escola.
El dissabte, 30 de gener de 2021 de 09.30 a 12.30 h es va dur a terme l’Edcamp Educació i Museus en format online a través de videoconferències simultànies. La proposta de temes de conversa es va realitzar previ a l’Edcamp. Aquesta iniciativa ha estat impulsada pels membres Museu de l’Empordà, els Museus d’Esplugues, el Museu del Ferrocarril de Catalunya i el Museu del Suro de Palafrugell amb coordinació d’Adhoc Cultura.

Taller virtual de Carnestoltes

TALLER VIRTUAL: FEM UNA CORONA DE SURO DE CARNESTOLTES!
Us ensenyarem una forma senzilla de fer una corona amb paper de suro des de casa. Perquè de suro? Doncs perquè és un material ideal per fer manualitats, és flexible, és assequible i el més important de tots, és biodegradable!

Homentage a Teresa Juvé

El passat diumenge dia 7 de febrer es va dur a terme, a l’Auditori Miquel Vincke & Meyer del Museu del Suro, l’acte d’homenatge a Teresa Juvé, viuda de Josep Pallach, en el dia de seu centenari.
Durant l’acte es va fer un repàs del que ha estat la seva vida fins al moment actual i de la seva trajectòria com escriptora, amb especial esment de la seva última novel.la. Amb la intervenció de Jordi Fernando, de l’Editorial Meteora i les intervencions musicals del Grup de Cambra de l’Energia-Conservatori de Palafrugell.

Commemoració de l’any Pallach

EL MUSEU DEL SURO COMMEMORA L’ANY PALLACH AMB L’EXPOSICIÓ ITINERANT DE DIVULGACIÓ DE LA SEVA FIGURA

Del 23 de gener al 28 de febrer de 2021 es podrà veure, al Museu del Suro de Palafrugell (Girona), l’exposició Per l’educació i el compromís social dins els actes de commemoració de l’any Josep Pallach.

Es tracta d’una exposició itinerant creada per la Fundació Pallach, que rememora la vida i les aportacions del pedagog, mort prematurament als 56 anys d’edat.

El nom Pallach porta implícita tota una sèrie de valors lligats a l’educació i al compromís social, més necessaris i actuals que mai en la nostra societat. Professor universitari i, a partir del 1973, director del departament de Ciències de l’Educació de la UAB, les seves idees de política educativa s’emmarcaven en la defensa d’una escola pública, pluralista i compensadora de desigualtats.

En aquesta ocasió el Museu del Suro aporta a l’exposició una mostra de pintures en dipòsit al fons del Museu des del 2011. Un seguit d’obres donades per diferents artistes contemporanis vinculats a la vila com a capital per a la creació de la Fundació Pallach. Així que per primera vegada s’exposarà de manera conjunta les obres d’artistes com són Modest Cuixart, Costa Sobrepera, Lluís Bruguera, Guillem Rocas, Mercè Lluís, Josep Puig, Rosa Aguiló, Mercè Massa, Cyril Torres o Víctor Dolz.

L’obertura de l’exposició es farà el proper dissabte 23 de gener a les 19.00 h de la tarda amb la intervenció de la Sra. Marta Ros, professora ajudant d’en Pallach entre el 1972 i el 1977 i directora ICE-CUG-UAB del 1977 al 1978, que parlarà sobre “Pallach pedagog”.

Per a més informació en relació de les activitats relacionades amb l’exposició podeu adreçar-vos al 972307825, enviant un correu info@museudelsuro.cat o visitant la web i les xarxes socials del Museu del Suro.

El Pessebre del Museu

Gràcies a la relació que hi ha entre el suro i els pessebres, es va establir un conveni de col·laboració amb els Amics del Pessebre del Baix Empordà. Com cada any, en Josep Farrarons de l’associació pessebrista, ens ha muntat el pessebre!

Aquest any, com a novetat, la pessebrista Montse Miró ens ha cedit unes figures inèdites i úniques fetes amb taps de suro per decorar-lo.

Ja podeu venir a veure’l, l’entrada és gratuïta i està obert al públic fins al 31 de gener del 2021.

Horari:

De dimarts a divendres de 10.00 a 13.00 h i de 16.00 a 19.00 h