JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI

Un any més, l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural ha impulsat les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des del 1991 i que és considerada com l’activitat participativa més important d’Europa en relació al patrimoni cultural. Aquest projecte compta amb la col·laboració de la Federació de Municipis Catalunya, de l’Associació Catalana de Municipis i de l’Institut Ramon Muntaner i en l’edició d’enguany incorpora com a nous col·laboradors, l’Associació Capital de la Cultura Catalana i Catalonia Sacra. Les JEP2019 se celebren a Europa durant un cap de setmana entre setembre i octubre. L’edició a Catalunya d’enguany s’ha celebrat els dies 11, 12 i 13 d’octubre.

El Museu del Suro participa a les Jornades Europees des de l’any 2001, organitzant activitats al voltant del patrimoni de la vila. En sis ocasions s’han organitzat activitats a Sant Sebastià de la Guarda, en cinc visites i tallers en el recinte de Can Mario i en la resta s’han visitat les esglésies, el patrimoni medieval, el patrimoni de l’aigua o el patrimoni de la Guerra Civil, entre altres.

Per aquest any s’ha preparat una visita una mica més llunyana. El dia 12 d’octubre a les 10.00 h es va fer una passejada comentada al cementiri dels moros, l’estació del carrilet i el llentiscle mil·lenari a Torrent. Una ruta circular pels tres espais amb les explicacions d’un arqueòleg.

Durant tot el cap de setmana tots els centres que gestiona el Museu del Suro (Dipòsit Modernista de Can Mario, Torre de Guaita de Sant Sebastià i el propi Museu) van oferir jornades de portes obertes.

Durant els tres dies de les Jornades, el Museu també va organitzar un Concurs Instagram amb les fotografies dels diferents espais oberts al públic i de les activitats organitzades que es pengin a l’Instagram amb el hashtag #patrimonisurer i etiquetin @MuseudelSuro. Entre totes les fotografies se sortejarà una capsa regal d’experiències “Fent País”.