El primer intent de fer roba de suro

Sabies que el primer intent de fer roba de suro va ser el 1885 consistent en un entramat de fils de suro amb llana o altres fibres? Aquest teixit estava especialment destinat a la confecció de roba militar pensant en la flotabilitat que li dóna el suro.

Aquesta notícia va ser publicada el 10 de desembre de 1885 al Semanario de Palamós i en una versió il·lustrada a la revista Ilustración Artística, el 28 de desembre del mateix any. Tot i la incredulitat mostrada pel periodista palamosí, aquesta roba es va provar i acceptar per al seu ús.

«En uno de los experimentos hechos en la isla de VVight, seis personas, entre las cuales había tres señoras que no sabían nadar, se precipitaron juntas al mar, sosteniéndose más de una hora delante de una muchedumbre que no escaseó sus aplausos á las modernas Sirenas y á los modernos Tritones».

Tot i els intents de l’inventor, no va acabar de reeixir el seu projecte, donat que no s’ha vist cap continuïtat. A la revista Pall Mall Gazette de 29 de setembre de 1887, de Londres, llegim una entrevista a l’inventor en la que manifesta que el principal objectiu de l’invent és el de salvar vides en els possibles accidents marítims, en les activitats de lleure a la costa o en els rius. Però, encara diu que està buscant un inversor per finançar el projecte.

Els intents de fer roba de suro tal com la coneixem avui dia, amb un laminat de suro encolat sobre un suport tèxtil, no els trobem fins l’any 1906. L’invent es deu a Parascheva Sechiari per l’empresa francesa Société Anonyme du Grimson, que varen patentar l’invent a Estats Units d’unes fulles de suro tractades, encolades en un roba i vulcanitzades.

En aquest sentit hem trobat diferents notícies a les revistes Scientific American, Dry Goods Review i Popular Science Monthly, per si voleu practicar l’anglès en aquests dies de confinament.

Tota aquesta informació l’hem recollit consultant a la Biblioteca Virtual de Prensa Histórica, Oficina de Patents dels Estats Units, Internet Archive i The British Newspaper Archive.

No t’ho acabes de creure? Doncs llegeix les diferents notícies en el següent enllaç.