Iniciem el cicle sobre meteorologia i canvi climàtic a Palafrugell

CICLE SOBRE METEOROLOGIA I CANVI CLIMÀTIC A PALAFRUGELL
Coincidint amb el 10è aniversari del temporal de neu que fa afectar a Catalunya el 8 de març de 2010, l’Ajuntament de Palafrugell vol celebrar un cicle de conferències entorn a la meteorologia i el canvi climàtic. La proposta, adreçada al públic general tindrà un component essencialment divulgatiu, i pretén atraure l’atenció de diversos sectors de la població local mitjançant una selecció de temes i activitats complementàries de diferents formats (exposicions, tallers, cursos, concursos) que despertin l’interès per el tema. Objectiu: L’objectiu del cicle és explicar què és el canvi climàtic, les seves conseqüències i les adaptacions dels ecosistemes i l’activitat humana, aportant en la mesura del possible un enfoc local.
Format:

Calendari, horari i localització:
Dijous 13 febrer 19h. Auditori Museu Suro. Presentació i 1a conferència (2h durada total) Dijous 20, 27 de febrer 5 i 12 de març a les 19.30h. Auditori Museu Suro (1 hora durada) Dissabte 14 de març al matí (10h a 14h orientativament) * . TMP.

1a conferència: “La nevada del 8 de març de 2010” (13 febrer) a l’Auditori del Museu del Suro a les 19.00 h.
Albert Aparicio Garcia. Investigador del Servei de Meteorologia de Catalunya.
Recordem què va passar fa 10 anys i quins efectes va tenir en el dia a dia de les persones. Serveis interromputs, afectació a la mobilitat, serveis bàsics, telecomunicacions, persones especialment vulnerables. L’estil de vida actual ens fa més vulnerables? Contextualitzar la nevada a nivell meteorològic. Va ser un episodi excepcional?