“Flors i Violes” al Museu del Suro de Catalunya (Palafrugell)

Quan arriba el bon temps, arriba també el festival més esperat de l’any, el Flors i Violes! Enguany celebra la seva 13ª edició durant els dies 29, 30 d’abril i 1 de maig. Durant tot el cap de setmana hi haurà espectacles, música, circ, activitats i molt més! Així mateix, recuperarem una mica l’antiga normalitat i es tornaràn a decorar carrers per donar una bona benvinguda a la primavera!

El Museu del Suro hi participa intervenint la sureda amb la instal·lació d’arquitectura efímera de l’artista Juli Sanjuan Palma “Com el suro a l’alzina surera”. Les abraçades s’entrenen, com tot. I jo les meves no les practico. Em centro en altres vides. Em nego veritats. Aprenc a fer, fer, fer. M’ennueguen les metes. M’ofega el desig de l’altre. M’eixorda voler allò que no sé si vull. Supuro buidor. Segrego angoixa. Necessito trobar-me. Em necessito. Avui m’he disfressat de mi i m’he abraçat fins que he recordat què volia dir sentir.

Nascut a Figueres, Juli Sanjuan és arquitecte, escenògraf i director d’art. Ha realitzat diverses instal·la­cions d’arquitectura efímera en diversos festivals de Catalunya. Al 2017, junt amb Clara Crous, creen una intervenció paisatgística a la platja d’Empuriabrava que els val una menció del Jurat en espais exteriors als Premis d’Arquitectura de les Comarques de Giro­na. I al 2019 és becat per realitzar un workshop a la Quadriennal d’escenografia de Praga.

Com a escenògraf ha treballat en diversos projectes teatrals estrenats al Teatre Jardí de Figueres, la sala Planeta de Girona i a l’Institut del Teatre i l’assessorament escènic de lec­tures dramatitzades al Palau de la Música Catalana i a Dau al Sec. Com a director d’art ha treballat pel festival Inspira, Agitart, White Summer i Cruïlla. Al 2019 comissaria l’exposició dels Premis d’Arquitectura del COAC Girona. Al 2020 realitza la direcció d’art del live “La Gran Onada a Empúries” dels Sopa de Cabra dirigit per Pol Fuentes. I al 2021 crea la cavalcada de Reis de Cassà de la Selva.

Amb aquesta instal·lació va participar a l’Art&Gavarres del 2021, un festival internacional d’art i paisatge a les Gavarres que parteix de la idea que l’art pot ser una eina que ens ajudi a reflexionar i a canviar la nostra mirada sobre el paisatge. Relaciona art i natura per donar a conèixer aquest espai natural protegit i posar-lo en valor.

Activitats previstes pel dissabte 30 d’abril i diumenge 1 de maig

Com el suro a l’alzina surera
Intervenció d’arquitectura efímera de l’artista Juli Sanjuan Palma “Com el suro a l’alzina surera”. Les abraçades s’entrenen, com tot. I jo les meves no les practico…. Avui m’he disfressat de mi i m’he abraçat fins que he recordat què volia dir sentir.

– A la Sureda del Museu de 10.00 a 14.00 h i de 17.00 a 20.30 h
– Entrada gratuïta

Molinets de paper de suro
Taller familiar continuat de manualitats amb paper de suro.

– A l’Aula del Museu d’11.00 a 13.00 h i de 17.30 a les 19.30 h
– Apte a partir de 4 anys
– Activitat gratuïta

Portes obertes per Flors i Violes