Simone de Beauvoir, feminista i escriptora

3.3.21 - 20.3.21

Exposició en commemoració del dia de la dona

Filòsofa i escriptora, Simone de Beauvoir ha estat una de les intel·lectuals més visibles i influents del segle XX. Amb aquesta exposició, l’Institut Català de les Dones proposa un trajecte per la vida i l’obra d’una dona que, amb el seu enfrontament a les convencions dominants del seu temps, va provocar debats apassionants que encara avui, a més de cent anys del seu naixement, generen reflexions i polèmiques.

Si el canvi social i simbòlic que ha tingut repercussions més profundes al segle XX és el protagonitzat per les dones i el feminisme, Simone de Beauvoir (nascuda a París l’any 1908) ha estat indiscutiblement una de les seves figures més destacables. Sense arribar a l’exageració de considerar-la la “mare del feminisme” no es pot negar el paper rellevant que Beauvoir ha exercit en la teoria i la pràctica feministes, no només a través de la seva obra, sinó també de la seva trajectòria vital.

Simone de Beauvoir fou una de les intel·lectuals més influents des dels anys 1940 fins a la seva mort el 1968.

Us oferim el link al catàleg de l’exposició “Dones del suro: treball i societat”

Per complementar aquesta exposició, podeu veure l’audiovisual “Les dones del suro”, un recull d’entrevistes a dones treballadores del món del suro: