Les matemàtiques i la vida. El dia a dia més enllà de les fórmules

16.2.19 - 28.4.19

Inauguració dissabte 16 de febrer a les 19.00 h.
Exposició oberta al públic fins al 28 d’abril del 2019. Entrada lliure.

Us heu adonat que cada dia i a tothora, des que ens despertem fins que ens n’anem a dormir, les matemàtiques són al nostre voltant? Sona el despertador, sintonitzem la ràdio o el televisor, ens aturem al semàfor, consultem el GPS, responem al mòbil, llegim el correu electrònic, anem a comprar… Dia a dia, més enllà de les fórmules, a casa, al carrer o en la natura, les matemàtiques hi són presents.

L’exposició intenta presentar el lligam entre les matemàtiques i la vida quotidiana d’una manera atractiva i entenedora pel públic no especialitzat, parlant-ne amb un llenguatge natural i proper a la gent del carrer.

És per això que, a l’entorn de l’exposició, hi haurà una programació específica:
– Formació per a docents.
– Activitats dirigides a centres educatius de primària, secundària i batxillerat.
– Activitats de caire familiar.

La mostra vol trencar l’estigma de matèria difícil i allunyada de la realitat, oferint-les de manera lúdica i variada, i donant peu a nous aprenentatges. A través de plafons expositius, objectes reals del dia a dia, ordinadors interactius, pantalles audiovisuals i objectes manipulables, el visitant pot fer-se preguntes i trobar algunes respostes, descobrir, reflexionar i deixar-se sorprendre pel sentit comú de les matemàtiques.

Aquesta exposició ha estat produïda per la Universitat Politècnica de Catalunya i promoguda pel Museu del Suro i pel Centre Municipal d’Educació de Palafrugell.

PROGRAMA D’ACTIVITATS:
16 de febrer: 19.00 h
Inauguració i visita guiada a càrrec de la Dra. Montse Alsina, comissària de l’exposició.

9 de març: 10.30h
Visita guiada a càrrec de la Dra. Montse Alsina.

16 de març: 18.00 h
Espectacle Les matemàtiques a la màgia amb Sergio Belmonte.

30 de març: 18.00 h
Taller Les matemàtiques en els jocs bipersonals amb el Dr. Xavier Valls.

6 d’abril: 18.00 h
Taller pràctic El teorema de pitàgores amb el Dr. Xavier Valls.

17 d’abril: 17.00 h
Contacontes matemàtics i taller de manualitats amb suro.

18 d’abril: 17.00 h
Manualitats amb suro sobre l’art i les matemàtiques.

27 d’abril: De 17.00 a 20.00 h
Tarda de jocs matemàtics coordinat per El gremio de la cábala.

11 de maig: 10.00 h
Conferència inaugural i presentació de projectes del curs Les Matemàtiques i la vida en Steam organitzat per la Universitat Politècnica de Catalunya i el Centre de Recursos del Baix Empordà.