La nevada del 8 de març de 2010. Un episodi excepcional

9.2.20 - 15.3.20

El Museu del Suro acull l’exposició “La nevada del 8 de març de 2010. Un episodi excepcional” creada per l’Área de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palafrugell i que s’emmarca en les primeres Jornades de Meteorologia i Canvi Climàtic. Es tracta d’un recull de fotografies il·lustratives d’aquells dies que servirà per reflexionar sobre el canvi climàtic i la meteorologia a través de diverses activitats que tindran lloc durant els mesos de febrer i març a Palafrugell.

Coincidint amb el 10è aniversari del temporal de neu de l’any 2010, s’ha fet una crida a través de les xarxes socials per tal de fer un recull d’imatges i vídeos dels veïns i veïnes de Palafrugell. De la selecció d’aquestes imatges s’ha preparat una exposició fotogràfica, ampliada a més, amb imatges de nevades històriques provinents de l’Arxiu Municipal de Palafrugell i amb imatges de satèl·lit de la jornada, elements indispensables per entendre què va succeir a nivell meteorològic durant aquelles dates.

L’exposició, de marcat caràcter divulgatiu, també comptarà amb la programació d’un seguit de conferències setmanals i taules rodones a l’entorn del canvi climàtic. Aquest cicle, que es realitzarà durant els mesos de febrer i març, té l’objectiu d’explicar què és el canvi climàtic, les seves conseqüències, les adaptacions dels ecosistemes i l’activitat humana, aportant un enfocament local.

A part de les activitats pròpies del cicle de xerrades, també es realitzaran visites amb el comissari de l’exposició per a públic general i visites guiades i tallers dinamitzats per a centres educatius.