Hi havia una vegada. Exposició de Rodolfo Candelaria

14.2.15 - 29.3.15

El Museu del Suro de Palafrugell acull a la sala manufactures d’exposicions temporals, l’exposició Hi havia una vegada… amb obra de l’artista Rodolfo Candelaria. dibuixant i pintor nascut a El Paso (Texas) l’any 1932, que després d’estudiar i residir a Mèxic, Anglaterra i França, el 1958 es va establir a Calella de Palafrugell i, més tard, a Palafrugell. A Catalunya va exposar per primera vegada a la Sala Vayreda de Barcelona l’any 1965. Posteriorment, va participar en nombroses mostres col·lectives i certàmens a diverses poblacions catalanes, amb exposicions a Palafrugell, Barcelona i Mèxic. La seva obra està està connectada amb la pintura mural popular mexicana, especialment amb l’aportació de Diego Ribera. Hereu d’un repertori temàtic que se centra sobretot en personatges de l’entorn mariner de la Costa Brava, figures de vells pescadors amb boina i siluetes amb fons difosos, suggerits amb lleus línies. Figures d’homes, dones i gent de mar, que amb el temps s’han convertit en un segell d’identitat.