Gyotaku: capturar l’ànima dels peixos.

4.4.15 - 21.6.15

A partir d’una tècnica japonesa nascuda cap a 1800, anomenada gyotaku, que els pescadors usaven per tenir proves de les seves captures, Victòria Rabal ha creat una suggerent exposició en la que mostra les impressions de peixos amb tinta xina sobre paper fet a mà.

La paraula gyotaku significa ‘impressió de peixos’ i no només recull la seva fesomia sinó també la seva ànima i la seva essència. Aquesta tècnica va ser usada en els mercats del Japó per mostrar els peixos que es posaven a la venda i actualment és vigent encara entre els pescadors esportius.

Victòria Rabal va visitar el Mercat Central del Peix de Barcelona i, també, diversos mercats d’arreu del món (Catania, Baton Rouge, México…) entre 2011 i 2014 on va realitzar  aquestes impressions a les mateixes instal·lacions. L’exposició consta de més de 150 làmines que mostren més de 70 espècies diferents.

Victòria Rabal és llicenciada en Belles Arts i Historia de l’Art, artista i directora del Museu Molí Paperer de Capellades. Té el títol de Mestra Paperera de la Generalitat de Catalunya i ha realitzat cursos i conferències arreu del món, a banda d’exposicions de pintura i gravat. És membre fundadora de IAPMA (International Association of Papermakers and Artists) i Membre d’Honor de l’ACCA (Associació Catalana de Crítics d’Art).