Oberta al públic l’exposició dels ocells de la sureda

L’exposició “Els ocells de la sureda i l’entorn mediterrani”, que es podrà visitar fins el 25 de juliol de 2020, compta amb un recull de dibuixos i pintures, de Jaume Ramot i Sergi del Rio, d’espècies pròpies de l’avifauna de la sureda, de l’entorn mediterrani i també de les pròpies espècies vegetals. A través de les quatre estacions i dels escrits dels naturalistes coneixerem les espècies més representatives de la sureda, les curiositats en les migracions, la reproducció, l’alimentació i els recursos alimentaris. L’exposició es complementa amb un audiovisual sobre el procés creatiu dels dibuixants i un seguit de vitrines amb mostres recollides pels propis naturalistes.

Aquesta mostra, de caire divulgatiu i familiar, parteix d’observacions dels dos naturalistes fetes a les suredes, als boscos de muntanya però també a les basses, camps, hortes, camins de ronda i platges. Jaume Ramot, és president i soci fundador del Grup de Natura Sterna, una associació que treballa en la recerca i la divulgació de la flora, fauna, i el medi natural i cultural més proper. Ramot és també il·lustrador de natura afeccionat. Ha publicat diversos llibres i articles de temàtica ornitològica. Actualment lidera el projecte de seguiment del gran duc al Baix Empordà.
Per altra banda, Sergi del Rio és tatuador a Studio Tattoo Sector 13 a Calonge i professor de dibuix i pintura. Ha creat un gran nombre d’obres en relació a l’ornitologia gràcies al seu interès pel naturalisme.

Una oportunitat per conèixer en detall la gran diversitat d’aus de la sureda i l’entorn mediterrani, per aprendre a observar la natura a través d’uns prismàtics, per valorar-la i comprendre els processos naturals. En definitiva, per veure de ben a prop tot allò amagat habitualment a les capçades dels arbres, als joncs o fins i tot a cel obert.