El Museu del Suro de Catalunya participa en la 26a Setmana de la Ciència amb un seguit de propostes educatives a Palafrugell.

Del 12 al 21 de novembre de 2021 se celebra a tot Catalunya “La Setmana de la Ciència” amb l’objectiu fonamental d’apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves.

La iniciativa, coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i la Generalitat de Catalunya, enguany se centrarà en el tema de la sostenibilitat com a tema central. L’any 2021 coincideixen dues fites clau en l’evolució de la microscòpia a la nano escala: el 90è aniversari del primer microscopi electrònic i el 40è aniversari del primer microscopi de Sonda Pròxima, el microscopi STM. L’STM, juntament amb el microscopi AFM descobert fa tot just 35 anys, també van ser els primers a possibilitar la manipulació de la matèria a escala atòmica i donar pas a la revolució nano tecnològica.

En el marc de la Setmana de la Ciència, s’organitzaran tot un munt d’activitats divulgatives de la ciència arreu del nostre territori. El Museu del Suro de Catalunya, s’hi adhereix un any més, com molts altres centres culturals i científics, per a compartir aquesta acció de divulgació dirigida a un públic general i sobretot familiar. Us proposem un taller familiar per a conèixer les possibilitats del suro i les seves aplicacions amb relació a la sostenibilitat. En aquesta ocasió, com ja es va fent en altres edicions, l’Institut Català del Suro, partner habitual en la divulgació científica del Museu, és col·laborador.

EL MUSEU DEL SURO HA PROGRAMAT LES SEGÜENTS ACCIONS

Jornada de portes obertes a les exposicions temporals

“Valentí Fargnoli, el paisatge revelat” exposició de fotografia documental creada per INSPAI, Centre de l’Imatge de la Diputació de Girona.

“Disseny i prototips de suro (Elisava x Institut Català del Suro)” exposició que selecciona dissenys i prototips fets amb suro de l’assignatura Tecnologia del Producte III de 4rt curs del Grau en disseny i Grau en Enginyeria de Disseny Industrial del curs 2020-2021.

Kahoot: Activitat virtual educativa creada per l’Institut Català del Suro en tres idiomes que pots realitzar des d’aquest enllaç durant la setmana de la ciència. Una oportunitat per a posar a prova els coneixements entorn del suro de manera col.laborativa, un recurs a tenir en compte per a centres educatius.

Creació d’una maqueta d’habitatge sostenible amb suro
Taller presencial i virtual familiar per a conèixer les possibilitats del suro i les seves aplicacions amb relació a la sostenibilitat. Una acció per valorar el suro com a aliat en la lluita contra el canvi climàtic.

13 de novembre a les 18.00 h taller presencial amb reserva prèvia.
20 de novembre disponible virtualment al web museu del suro.cat dins les accions de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona pel SOM Cultura.

Horari del Museu del Suro de Catalunya

De dimarts a divendres de 10.00 a 13.00 h i de 16.00 a 19.00 h.
Dissabtes de 10.00 a 14.00 h i de 17.00 a 20.00 h
Diumenge i festius de 10.00 a 14.00 h
25 i 26 de desembre, 1 i 6 de gener tancat al públic.

Més informació a www.setmanaciencia.fundaciorecerca.cat