El Museu del Suro de Catalunya acull l’exposició de fotografia“Valentí Fargnoli. El paisatge revelat” a Palafrugell.

Del 6 de novembre de 2021 al 16 de gener de 2022 es podrà veure al Museu del Suro de Catalunya una mostra itinerant del fotògraf creada per l’INSPAI, Centre de la Imatge de la Diputació de Girona.

Us convidem a gaudir, des de la particular òptica de Fargnoli, d’un formidable passeig visual per reconèixer escenaris propers, com Sant Sebastià, Calella o Llafranc i d’altres pobles i ciutats com Platja d’Aro o Sant Feliu de Guíxols moments de la nostra història que han perviscut en forma de memòria col·lectiva fins als nostres dies.

El valor d’aquesta mostra és especialment important ja que el Fons Fargnoli conté 834 plaques de vidre, de les quals es podran veure una setantena de fotografies, en blanc i negre, que daten de 1902 a 1944. L’exposició vol ser un recorregut visual per l’obra de Fargnoli en el context social i històric de principis del s. XX, coincidint amb els primers anys de la fotografia a Girona. Permet que el visitant s’endinsi en l’univers del fotògraf i gaudeixi de la singular estètica de les seves imatges.

També us animem a participar a les activitats que hem programat per aquesta exposició i que inclou visites guiades i tallers per a públic jove i familiar.

– Dissabte, 6 de novembre a les 19.30 h
Inauguració i visita comentada a càrrec de Sònia Granel, tècnica d’INSPAI.

– Diumenge, 19 de desembre a les 12.00 h
Visita comentada a càrrec d’Àngels Miralles, coordinadora tècnica de l’exposició. Gratuït.

– Divendres, 29 de desembre a les 17.00 h
Visita i taller de fotografia per a famílies. Gratuït.

– Dissabte, 8 de gener a les 18.00 h
Visita i taller de fotografia per a joves. Gratuït.