EL MUSEU DEL SURO ACULL L’EXPOSICIÓ “PINZELLADES” DE JOSEP PUIG

“… Jo sí que puc dir que sóc únic al món… No en trobaràs un altre com jo. He fet obres de teatre, sainets (tots amb tema meu). Cinema, curtmetratges de deu a vint-i-cinc minuts, quinze o vint guions… Entre quadres i dibuixos, més de tres mil! Els gegants, capgrossos, he il·lustrat llibres, he fet més de setanta decorats, he fet decoració en bars, restaurants i cases particulars, més de quaranta pessebres…
I, per cert, estic fent un diorama que és una delícia!… ”.

(Josep Puig gener del 2016)

Del 13 de març al 2 de maig de 2021 es podrà veure, al Museu del Suro de Palafrugell (Girona), l’exposició “Pinzellades” Josep Puig (1931-2019). Una mostra de l’obra pictòrica de l’artista palafrugellenc, produïda per la família i els amics d’en Josep Puig juntament amb l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Palafrugell i el Museu del Suro.

Es tracta d’una exposició amb una selecció acurada de les seves obres més íntimes, despullant la col·lecció particular de la Casa Museu de l’artista. La selecció ens convida a seguir un ampli recorregut per la seva trajectòria pictòrica més inèdita. Una cinquantena d’obres, seleccionades de la seva darrera col·lecció de pintures a l’oli així com també caricatures, pintura sobre rajol i una tria de fotografies i esbossos dels seus cartells.

Nascut a Palafrugell l’1 de juny del 1931, Puig va manifestar des de ben petit la seva vessant creativa mostrant en les seves obres la crítica i l’activisme. Quan només tenia vuit anys una llarga malaltia el va retenir a casa seva i el va fer descobrir la seva facilitat pel dibuix. Poc a poc va fer palès en les seves obres el seu caràcter inconformista, l’avantguarda, la crítica i la rebel·lia en les seves pintures, reflectint en postals que mostren la quotidianitat d’ahir, d’avui i de sempre.

En la seva etapa final plasma els seus records sobre la fusta, records molt concrets que ens transporten a la vida quotidiana d’altres èpoques i a les escenes dels pescadors de Calella que tant l’identifiquen com a pintor.

L’exposició comptarà amb la reproducció de diversos audiovisuals sobre l’artista a la mateixa sala de manera continuada, la disponibilitat de visites per a grups escolars i una programació de visites comentades per a públic general els dies 4 i 18 d’abril i 2 de maig a les 12.00 h del migdia. I el 17 d’abril, a les 18.00 h, es realitzarà un taller de pintura per conèixer diversos aspectes de l’obra d’en Puig.

Una oportunitat única per a conèixer un dels artistes més complets del territori.

L’obertura de l’exposició es farà el proper dissabte 13 de març, a les 19.00 h de la tarda, i romandrà oberta al públic fins al 2 de maig de 2021.

Per a més informació en relació a les activitats relacionades amb l’exposició podeu adreçar-vos al 972307825, enviant un correu info@museudelsuro.cat, visitant la web (www.museudelsuro.cat) i les xarxes socials del Museu del Suro.