DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS i NIT DELS MUSEUS

CELEBRA AMB NOSALTRES EL DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS

Com cada 18 de maig, celebrem amb tu el Dia Internacional dels Museus (DIM), el gran esdeveniment que organitza, des del 1977, el Comitè Internacional dels Museus (ICOM). És el dia en què els museus són els protagonistes i obren les seves portes per oferir una atractiva oferta d’activitats i per sensibilitzar als seus visitants i a la població de la seva importància en el desenvolupament de la societat.

Per aquesta edició, l’ICOM proposa celebrar el DIM sota el lema “El poder dels museus”. I és que els museus tenen el poder de transformar el món que els envolta, de provocar canvis positius en les seves comunitats. Ho fan a través de tres eixos: la sostenibilitat, la innovació en la digitalització i l’accessibilitat i la construcció de comunitat a través de l’educació.

Nosaltres ens unim a celebrar-ho amb un seguit de propostes i activitats:

Dissabte 14, diumenge 15 i dimecres 18 de maig
JORNADA DE PORTES OBERTES
Museu del Suro i a la Torre de Guaita de Sant Sebastià de la Guarda, en els seus horaris habituals consulteu aquí.
Dipòsit d’Aigua Modernista de Can Mario d’11.00 a 13.00 h

LA JOIA DEL MUSEU: “DISSENYS I PROTOTIPS DE SURO
(Elisava x Institut Català del Suro)”

Exposició d’una selecció de dissenys i prototips de productes fets amb suro del Grau en Disseny i Grau en Enginyeria de Disseny Industrial. Curs 2020-21.

Dissabte 14 de maig, de 17.30 a 19.30 h
CIÈNCIA I ACCIÓ: “LES CÈL·LULES I LES PROPIETATS DEL SURO”
Taller familiar continuat al Parc de la Sauleda.
– Activitat gratuïta
– Apte a partir de 4 anys

Diumenge 15 de maig, a les 12.00 h
VISITA GUIADA: “LECTURA DE POEMES I CONVERSA
AMB L’ARTISTA TON ARMENGOL”

Visita comentada a l’exposició “Nausfragils” a la Torre de Guaita Sant Sebastià i lectura de poemes a càrrec de l’artista Ton Armengol.
– Activitat gratuïta
– Apte per a tots els públics

El Poder dels Museus: Xarxa del Sistema Territorial del MNACTEC

El dissabte 14 de maig, el Museu del Suro de Catalunya ofereix portes obertes i un concert audiovisual de Blanquito Zurdito, el Trobador de Tulsa amb motiu de la celebració de la Nit dels Museus.

A les 22.00 h
BLANQUITO ZURDITO, EL TROBADOR DE TULSA. HOMENATGE A J.J.CALE
Concert audiovisual dedicat a un dels autors més influents i, alhora, més desconeguts de la música popular americana de finals del segle XX.
Amb Bikentios Chávez a la bateria, Jordi Ruiz “Popi” en el baix, Miquel Brugués en els teclats, Lluís Figueras a la veu i guitarra, Pau Savall com a tècnic de vídeo i Sara Savall en el disseny fotogràfic.
– Entrada gratuïta
– Aforament limitat

De 20.00 a 24.00 h
JORNADA DE PORTES OBERTES AL MUSEU DEL SURO
Aprofita l’ocasió per descobrir el Museu en horari nocturn!