Dia Internacional dels Museus 2020

Un any més arriba la data en que els museus celebren el seu dia, oferint al públic accés lliure i activitats. Aquest any, però, serà un Dia Internacional dels Museus (DIM) digital, del 16 al 18 de maig.

L’objectiu del DIM, que promou el Consell Internacional de Museus (ICOM) arreu del món, és el d’augmentar la consciència pública del paper d’aquestes institucions en la societat i en el seu desenvolupament. El lema proposat per aquest any és «Museus per la igualtat: diversitat i inclusió».

Des del Museu del Suro, us oferim diferents activitats, seguint el que s’ha anat fent durant els més de dos mesos de confinament i unint-se a les diferents propostes dels museus catalans. Aquí les teniu:

Exposició: "La Joia del Museu. Fabricant caixes i caixetes fins l’infinit. Productos de Corcho Aglomerado (1920-2004)"

Quan el Museu pugui tornar a obrir de nou ja es podrà veure, a l’espai “la joia del museu” que canvia cada any en motiu del DIM, la mostra “Fabricant caixes i caixetes fins l’infinit. Productos de Corcho Aglomerado (1920-2004)”, una selecció de peces d’aquesta empresa de Llagostera que es va dedicar durant 80 anys a la fabricació de tot tipus d’objectes d’aglomerat de suro, especialment caixes i estoigs.
Si accediu al link en podreu trobar més informació.

Programa de visites online

Tour virtual per l’exposició permanent del Museu del Suro.
El primer dels tours visuals que us proposem consisteix en una visita guiada virtual a l’exposició permanent del Museu del Suro, acompanyats per l’Àngela Martí, documentalista del Museu.

Portes obertes online: El món del suro en cinc objectes

I la segona proposta es tracta d’una visita guiada virtual a través de cinc punts de vista diferents entorn del món del suro.

Challenge a les xarxes

Del 13 al 18 de maig
Estigues atent a les nostres xarxes, et convidarem a recrear una fotografia antiga dels treballadors de la fàbrica amb els objectes i les persones que sou a casa.
Twitter, Facebook, Instagram.

La nit dels Museus

14 de novembre
Queden per més endavant les activitats presencials que s’estaven preparant i la celebració de La Nit dels Museus, amb el concert “El trobador de Tulsa. Homenatge a JJ Cale” a càrrec de la banda Blanquito Zurdito, que s’ha posposat pel dia 14 de novembre. El Museu del Suro ha participat de l’esforç col·lectiu que han fet les institucions culturals per mantenir l’activitat i el contacte amb el públic de forma digital, a l’espera que en un futur, que ja es veu proper, es pugui reprendre el contacte amb els visitants.