“Construccions identitàries”, exposició fotogràfica de Mar C. Llop que mostra l’evolució de les persones trans*.

El Museu del Suro de Catalunya acull “Construccions identitàries”, una exposició fotogràfica de Mar C. Llop organitzada per l’Espai LGTBI de l’Àrea de Benestar Social de l’Ajuntament de Palafrugell i el Museu del Suro de Catalunya que es podrà veure del 22 de gener al 20 de febrer de 2022.

“Construccions identitàries” és una mostra que té al darrere un llarg recorregut, amb molta repercussió mediàtica que neix el 2013 a través d’un projecte on la comissària es planteja transitar per presentar-se davant el món en femení. Al mateix moment que comença amb l’activisme trans* coneix discursos d’altres persones divergents del gènere, persones que l’acompanyen en aquesta experiència mostrant-se en imatge i paraula. A partir d’aquí van néixer diverses línies de treball al mateix temps: EnTrànsit, Persones, Conceptes i Vincles. El 2017 es va publicar el llibre Construccions Identitàries – Work in progres amb 10 representacions de EnTrànsit, 54 Persones, 15 Vincles i 28 Conceptes.

L’exposició plasma a través d’imatges i textos els sentiments, el camí, les realitats, els pensaments, els debats de les persones transgènere des que neixen condicionades per l’aparell reproductor i per la dicotomia física i se’ls adjudica un gènere: home o dona. Es vol expressar l’evolució d’aquells cossos que no es reconeixen en el gènere adjudicat, així com el trànsit i els canvis que experimenten en el procés i la construcció i d’un cos en el qual cadascú se senti còmode.

La fotògrafa i activista Mar C. Llop va estudiar fotografia a l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya i realització de vídeo al Centre de la Imatge. L’any 1996 va muntar el seu primer estudi, i des d’aleshores treballa en el món editorial i publicitari. Activista de l’associació de persones trans* Generem!, ha sigut vicepresidenta de la federació LGTBI.CAT ha estat presidenta des de la seva creació el 2015 fins a mitjans del 2018, portaveu de la mateixa al Consell LGTBIQ de Barcelona i al consell Nacional. Tanmateix, forma part de la plataforma Trans*Forma la Salut, organització que ha aconseguit canviar el protocol d’atenció a les persones trans*.

L’exposició compta amb el suport de l’Associació Trans*Generem!, l’Ajuntament de Barcelona i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat.

La programació inclou un seguit d’activitats per a públic general a més d’activitats per a centres educatius (4t d’ESO).

– Dissabte, dia 22 de gener a les 19.00 h Inauguració i visita comentada a càrrec de Mar C. Llop comissària de la mostra.

– Dissabte, dia 5 de febrer a les 19.00 h Projecció de la pel.lícula Famílies Trans Entrada lliure i reserva prèvia al 972 30 78 25.