Conferència “Als 150 anys del Foc de la Bisbal. Fets i personatges de la principal revolta republicana empordanesa del XIX”

El segle XIX va donar grans homes i grans dones a la història de Catalunya. Un va ser Pere Caimó, de qui enguany fa 200 anys del seu naixement. Va ser ell qui va liderar la principal revolta republicana produïda a Girona contra el govern espanyol –el Foc de la Bisbal– ara fa exactament 150 anys. Una altra va ser Isabel Vila, la jove activista republicana que va acudir a la crida de Caimó al Foc de la Bisbal l’octubre de 1869. També hi va anar la palafrugellenca Anna Rocas Abrich, per ajudar en els hospitals improvisats que s’hi varen instal·lar, fent tasques d’atenció als lesionats, ajudar als metges en els actes quirúrgics d’emergència, ajudar a immobilitzar extremitats fracturades, etc.

Per commemorar aquests fets s’han programat al Museu del Suro dues activitats:

Dia 16 de novembre a les 19.00 h la conferència “Als 150 anys del Foc de la Bisbal. Fets i personatges de la principal revolta republicana empordanesa del XIX” a càrrec de Toni Strubell a l’Auditori del Museu del Suro de Palafrugell

Dia 23 de novembre a les 19.00 h l’obra “Isabel cinc hores al Foc de la Bisbal. La història d’una dona que els historiadors negaven” de Toni Strubell. Interpretada per l’actriu Carme Sansa. Entrada 10€, a l’Auditori del Museu del Suro.