Arriba la 7a edició de Nadal al Museu, que omplirà d’activitats els museus de la Xarxa de Museus de les comarques de Girona.

Aquest Nadal, com ja és tradició als museus del territori, els infants que els visitin podran gaudir d’un munt d’activitats educatives. Amb el lema: “Tens ganes de passar-t’ho bé per Nadal? Visita els museus de les comarques de Girona, i descobreix-ho!” es continua amb la voluntat de fer passar bones estones d’oci, mentre s’aprèn sobre el patrimoni i les tradicions locals.

Els 26 museus que conformen la Xarxa oferiran una àmplia oferta d’activitats familiars programades en motiu del pont del 8 de desembre i de les vacances de Nadal: tallers infantils, casals de Nadal, zones infantils per pintar i retallar autònomament i decorar arbres de nadal dels museus, pessebres, audicions de música, fer fanalets de Reis o gaudir de recitals de contes de Nadal, entre moltes altres activitats. D’aquesta forma, es pretén que els museus entrin dins l’imaginari familiar com un espai obert, lúdic, amable i acollidor per descobrir durant el període nadalenc el patrimoni i les tradicions locals.

Del 4 de desembre al 9 de gener tindrà lloc la setena edició de Nadal al Museu. Els 26 museus que integren la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona, són de temàtiques variades com la història, el cinema, el joc, l’artesania, l’arqueologia, l’etnologia, el medi natural, el mar, la tecnologia, l’art… i estan distribuïts per tot el territori gironí.

Els 26 museus, per una banda, i tal i com hem comentat, oferiran una àmplia programació d’activitats al llarg dels dies de vacances escolars (pont, caps de setmana i Nadal).

Per l’altra, els museus oferiran una activitat conjunta als seus visitants: un repte on a través d’una il·lustració de l’autora Roser Matas (on de forma divertida ens mostra les particularitats del museu), petits i grans hauran de buscar els objectes reals del museu que apareixen a la il·lustració. Després de fer la visita lliure en família i trobat els objectes destacats, rebran un petit regal. Els que ho vulguin, podran pintar al museu, o endur-se a casa, el colorejable en blanc i negre de la il·lustració del museu.

Tota la programació d’activitats de Nadal dels 26 museus de la Xarxa de Museus de les comarques de Girona la trobareu en el web NadalalMuseu on s’actualitzarà en cas de novetats o canvis en funció de l’evolució de la pandèmia. Al web també hi ha disponible pel públic infantil i jove, un munt de tallers online vinculats al patrimoni dels museus.

A més, l’esdeveniment també serà present a les xarxes socials amb el hashtag #NadalalMuseu.