Programades les II JORNADES BIENNALS SOBRE SOCIETAT INDUSTRIAL

II JORNADES BIENNALS SOBRE SOCIETAT INDUSTRIAL Món agrícola i forestal
Girona, 4, 5 i 6 d’abril del 2019

Després de més de deu anys celebrant Cicles de Patrimoni Industrial – conferències i itineraris turístics -, l’associació Amics de la Unesco de Girona posa en marxa la segona edició de les Jornades Biennals sobre Societat Industrial, unes jornades dedicades a explorar i posar en valor aspectes relacionats amb la Societat Industrial.
De cares a l’edició del 2019, les II Jornades sobre Societat Industrial tractaran el món agrícola i forestal. La intenció és fer una aproximació als elements físics i aspectes intangibles que envolten el món de l’agricultura i el món forestal. En el contingut de les II Jornades hi tindran cabuda els forns de calç, l’arròs, el suro, les eines de la maquinaria agrícola, les carboneres, les cooperatives, el món del vi i de la cervesa, i altres. Aquests interessos es treballaran a partir de conferències acadèmiques, ponències, comunicacions i visites vàries.
El patrimoni rural és un valuós instrument per a la defensa i promoció del patrimoni i del territori. Per això, garantir la preservació dels seus valors naturals, culturals i històrics és necessari per a la defensa d’aquest territori. I revaloritzar els processos industrials que hi estan relacionats significa contribuir a augmentar-ne la riquesa patrimonial.
El món agrícola i forestal (i el seu desenvolupament) és definitori de la cultura, de la tradició i de l’experiència en els nostres paisatges. El resultat del seu procés de transformació i la combinació d’elements diversos són el mirall de les relacions, passades i presents, de l’home amb la natura que l’envolta.
Així mateix, aquests elements ens conviden a compartir la seva història com també a participar-hi i compartir-la tot contribuint a revelar la història d’un país.
EL Museu del Suro és col·laborador d’aquestes jornades sobre societat industrial.

Propòsit:
L’agricultura i la silvicultura han estat elements fonamentals per al desenvolupament del nostre país. És important, doncs, que l’estudiem centrant la nostra mirada en la transformació industrial generada.

Destinataris:
Jornades obertes a tota la societat. Dirigides especialment a estudiosos, docents, investigadors, gestors culturals, patrimonials i turístics, estudiants, …

Temes:
– Aprofitament del bosc, en sentit ampli
– Evolució del món rural
– Conreus i maquinària agrícola
– Molins i farineres
– Museus, en perspectiva
– Destil·lats: veremes, producció i cellers
– Etc.

Participació:
Data límit per a presentar ponències i comunicacions: 28 de febrer del 2019.
Més informació a:

Organitza:
Amics de la UNESCO de Girona

Amb el suport de:
Universitat de Girona
Federació Catalana d’Associacions i Clubs UNESCO (FCACU)

I la col·laboració de:
Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNACTEC)
Ecomuseu La Farinera de Castelló d’Empúries
Museu del Suro de Palafrugell