Patrimoni

Conjunt Monumental de Sant Sebastià de la Guarda

El Conjunt Monumental de Sant Sebastià de la Guarda és el testimoni de l’ocupació d’un lloc privilegiat des de fa, almenys, 2.600 anys. S’hi pot visitar un jaciment ibèric (segles VI a I aC) recentment consolidat i senyalitzat, la Torre de Guaita del segle XV (Bé Cultural d’Interès Nacional), l’Ermita i l’Hostatgeria del segle XVIII i el Far del segle XIX. Tot, al cim d’una muntanya amb penya-segats sobre el mar i amb una de les millors panoràmiques de la Costa Brava i, si el dia és clar, la vista arriba fins als Pirineus.

La Torre de Guaita (S. XV) tenia com a funció vigilar la zona costanera per tal de protegir-la de possibles invasions corsàries i pirates, molt freqüents durant els segles XV i XVI. És per això que es va construir en un lloc estratègic (dalt d’un penya-segat, a 165 m d’alçada) des d’on es pogués divisar una àmplia franja marítima. Al llarg dels més de 550 anys d’història de l’edifici, s’hi han fet diferents reformes, al 1441 es va autoritzar el seu ús com a ermita, segurament aquesta funció religiosa és el motiu de la seva planta irregular, en semicercle (absis) de la banda est i recta de la banda oest, també s’ha modificat obertures, s’han millorat els accessos entre les plantes i els paviments. Tot i això, conserva molt bé l’ambient original.

Durant l’estiu del 2017 es va obrir al públic el nou Centre de Visitants de la Muntanya de Sant Sebastià, format per una caseta d’informació i un espai expositiu, on es pretén estimular de forma molt atractiva el descobriment del patrimoni de la Muntanya de Sant Sebastià per potenciar la seva identitat històrica i el gaudi de la nova “Ruta dels Miradors”. Podeu descobrir aquesta ruta a través de la app que us podeu descarregar a través d’aquest enllaç.

Serveis que s'ofereixen

Torre Guaita de Sant Sebastià de la Guarda

• Visita interior de la torre
  • Exposició d’art a l’interior
  • Accés al terrat
  • Préstec de prismàtics per tal d’observar el paisatge
  • Botiga
  • Serveis
  • Entrada única i reduïda: 1€. Menors de 12 anys gratuït

Centre del Patrimoni i el Paisatge de Sant Sebastià de la Guarda

Horaris

Del 16 al 30 de juny, juliol, agost i de l’1 al 16 de setembre
Dilluns a diumenge de 10.00 a 13.30 h i de 17.00 a 20.30 h

Setmana Santa, caps de setmana d’abril, maig, de l’1 al 15 de juny, del 17 al 30 de setembre i fins al 14 d’octubre
Dilluns de Pasqua: de 10.00 a 14.00 h
Dimarts a dissabte: de 10.00 a 13.00 h i de 16.00 a 19.00 h
Diumenges i festius (Divendres Sant, Dilluns de Pasqua, 1 de maig): de 10.00 a 14.00h

Resta de l’any
Obert a grups amb concertació prèvia trucant al 972 307 825

Enllaços interessants

+info: Tel. 972 30 78 25

Guia de Sant Sebastià de la Guarda.

Guia Sant Sebastia de la Guarda

Si vols descarregar-te la guia en format epub clica aquí.