L’exposició “Les matemàtiques i la vida” posa de relleu la presència d’aquesta ciència en el nostre dia a dia

•Es podrà veure del 16 de febrer al 28 d’abril al Museu del Suro.

El proper dissabte 16 de febrer, el Museu del Suro inaugura l’exposició Les matemàtiques i la vida. El dia a dia més enllà de les fórmules. L’exposició, que es podrà visitar fins al 28 d’abril, intenta presentar el lligam entre les matemàtiques i la vida quotidiana d’una manera atractiva i entenedora pel públic no especialitzat, parlant-ne amb un llenguatge natural i proper a la gent del carrer.

La mostra vol trencar l’estigma de matèria difícil i allunyada de la realitat, oferint-la de manera lúdica i variada, i donant peu a nous aprenentatges. A través de plafons expositius, objectes reals del dia a dia, ordinadors interactius, pantalles audiovisuals i objectes manipulables, el visitant pot fer-se preguntes i trobar algunes respostes, descobrir, reflexionar i deixar-se sorprendre pel sentit comú de les matemàtiques.

Aquesta exposició ha estat produïda per la Universitat Politècnica de Catalunya, sota el comissariat de la Dra. Montserrat Alsina. La seva itinerància a Palafrugell està promoguda pel Museu del Suro i pel Centre Municipal d’Educació de Palafrugell.

En relació amb aquesta exposició al Museu del Suro, des del Servei Educatiu del Baix Empordà s’ha organitzat també un curs semipresencial dirigit a professors, inclòs en el Pla de Formació de Zona per a professorat de matemàtiques de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius. Les matemàtiques i la vida en STEAM (Science, Technology, Engineering, the Arts and Mathematics) consta de diferents sessions formatives entorn de les matemàtiques i l’elaboració de projectes individuals que es presentaran l’11 de maig al Museu.

D’altra banda també s’han programat visites escolars i una sèrie d’activitats obertes al públic familiar, com són visites guiades, un espectacle de màgia, diferents tallers i contacontes.

PROGRAMA D’ACTIVITATS:
16 de febrer: 19.00 h
Inauguració i visita guiada a càrrec de la Dra. Montse Alsina, comissària de l’exposició.

9 de març: 10.30h
Visita guiada a càrrec de la Dra. Montse Alsina.

16 de març: 18.00 h
Espectacle Les matemàtiques a la màgia amb Sergio Belmonte.

30 de març: 18.00 h
Taller Les matemàtiques en els jocs bipersonals amb el Dr. Xavier Valls.

6 d’abril: 18.00 h
Taller pràctic El teorema de pitàgores amb el Dr. Xavier Valls.

17 d’abril: 17.00 h
Contacontes matemàtics i taller de manualitats amb suro.

18 d’abril: 17.00 h
Manualitats amb suro sobre l’art i les matemàtiques.

27 d’abril: De 17.00 a 20.00 h
Tarda de jocs matemàtics coordinat per El gremio de la cábala.

7 de maig: 19.00 h
Les matemàtiques a la màgia amb Sergio Belmonte.
Dins el cicle El 7 a les 7 al Centre municipal d’educació de Palafrugell.

11 de maig: 10.00 h
Conferència inaugural i presentació de projectes del curs Les Matemàtiques i la vida en Steam organitzat per la Universitat Politècnica de Catalunya i el Centre de Recursos del Baix Empordà.