La Fira de Vins i Caves de Catalunya a la plaça de Can Mario

La 38a edició de la Fira de Vins i Caves de Catalunya tindrà lloc a Palafrugell el divendres 31 d’agost, el dissabte 1 i el diumenge 2 de setembre, de 20 a 24 h. La Plaça de Can Mario serà el centre neuràlgic de la Fira, on els visitants podran gaudir dels millors vins i caves catalans.

Durant la Fira hi haurà jornades de portes obertes al Museu del Suro, a la Fundació Vila Casas i també a les sales d’exposicions de la Biennal de Fotografia Xavier Miserachs. A més, el Museu ha programat un tastet sensorial i una visita guiada a l’exposició permanent. Aquesta activitat tindrà lloc cada dia de la Fira a les 20.15 i a les 21.00 h respectivament.

La Fira comptarà amb la presència de totes les Denominacions d’Origen (DO) catalanes, amb un gran protagonisme de la DO Empordà. L’objectiu és el de donar a conèixer els vins i caves catalans no només als professionals de la restauració, i a la gent del país, sinó també als molts visitants de diferents nacionalitats que aquests dies estan de vacances a la Costa Brava, tenint en compte la promoció de tots els vins i caves, des de les principals empreses elaboradores a les més petites i no tan reconegudes.

La Fira està organitzada per la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Palafrugell, l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), la Generalitat de Catalunya i l’Obra Social “La Caixa”. La primera Fira de Vins i Caves de Catalunya a la Costa Brava va tenir lloc precisament a Palafrugell, l’any 1981.