Pompeu Fabra. Una llengua completa

4.5.19 - 26.5.19

Al final del primer terç del segle XX, amb la gramàtica, el diccionari i les normes ortogràfiques de Fabra publicades, el català esdevé una llengua completa i de futur. Un estàndard apte per a tots els territoris de parla catalana i una llengua digna i preparada per encarar els reptes dels segles XX i XXI. Pompeu Fabra és el lingüista i gramàtic que codifica la llengua catalana i li dóna la forma definitiva.
“Pompeu Fabra. Una llengua completa” és una mostra itinerant creada per la Direcció General de Política Lingüística, amb disseny expositiu de BPdisseny i disseny gràfic d’Anna Jordà, guió de Josep Penya amb l’assessorament del comissari de l’Any Fabra, Jordi Ginebra. En ella, vuit blocs expositius presenten de manera planera i amena les dimensions científiques i socials de l’obra de Fabra i els elements principals de la seva biografia. Així s’aprofundeix en l’aportació de Fabra a la llengua catalana, el gran arrelament social de la seva figura i obra arreu de Catalunya i l’impuls a la llengua que va suposar el seu treball.
Entrada lliure.