Fabricant pulque. Exposició de fotografies de Marco Antonio Hernández Badillo

6.7.19 - 29.9.19

El pulque és una beguda fermentada tradicional de Mèxic, elaborada a partir de l’aiguamel”, extreta del “ágave” o “Maguey pulquero”, que es consumia des de molt abans de la conquesta, en l’actualitat a una part de Mèxic i d’Estats Units, tot i l’impacte de la cervesa i altres begudes alcohòliques.
Aquesta mostra es basa en el treball fotogràfic fet per Marco Antonio Hernández l’any 1997, segurament el darrer testimoni d’aquesta activitat a l’Hacienda de Tecajete. Un treball profundament modificat per l’arribada del ferrocarril a l’Estat d’Hidalgo que va incrementar la presència del pulque de la zona a Ciutat de Mèxic, haguent de millorar l’organització, imposant una nova organització del treball; la creació de les grans Hisendes-poble amb casa del patró, cavallerisses, cases pels empleats fetes en funció del rang, església, escola, cementiru, cases dels treballadors.