La Pela del Suro

La Festa de la Pela del Suro

La Festa de la Pela del Suro de Llofriu, al terme municipal de Palafrugell (Baix Empordà), te lloc el mes de juny amb un ampli i variat programa d’activitats que ocupen tota la jornada. Està organitzada pel Museu del Suro de Palafrugell, l’Associació de Veïns i Amics de Llofriu, l’Ajuntament de Palafrugell i RETECORK (en el marc del projecte Territoris Surers, cofinançat pel Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient i el FEADER).

La festa és una proposta de lleure i difusió que té el seu punt de partida en una activitat tradicional, poc coneguda, i arrelada al territori com és la pela del suro. Al seu voltant es proposa tota una sèrie d’activitats que relacionen el medi natural amb els sectors patrimonial, industrial, cultural i turístic.

L’activitat central és la demostració de com s’efectua la pela del suro, que es realitza durant tot el dia en un bosc de sureda proper al nucli de Llofriu. La resta d’activitats, que s’allarguen durant tot el dia, s’efectuaran al Centre Cultural Bassa Rocas i al seu entorn, oferint diverses propostes destinades a tots els públics, des de tallers per a la mainada, a demostracions artesanes, rutes, xerrades, grups d’animació…

Les Peles d'estiu

Durant els mesos de juliol i agost el Museu del Suro programa diverses activitats familiars a l’entorn de la sureda on es porten a terme demostracions artesanals de pela de suro.