Activitats al voltant de la pela del suro

La indústria surera ha estat, des de fa molts anys, la principal activitat industrial de Palafrugell. Amb el temps el sector terciari ha anat prenent protagonisme a la indústria; malgrat tot, a Palafrugell la indústria surera encara és viva.

Per donar a conèixer una activitat ben tradicional de casa nostra, el proper dissabte, dia 30 de juny, a les 11.30 h, el Museu del Suro ha organitzat una activitat al voltant de la pela del suro a la plaça de Can Mario que s’acabarà amb la degustació d’un vermut de l’Empordà. L’acte forma part de les activitats exclusives organitzades per la campanya Palafrugell+ i serà gratuïta per a qui tingui el tiquet d’aquesta promoció.

La pela del suro es fa en una època curta de l’any i en llocs poc accessibles, lluny de les poblacions. És una tasca desconeguda fins i tot per la gent del propi territori i, especialment, per les persones que venen en època de màxima afluència turística.

L’ofici del pelador no ha canviat amb el pas del temps, el procediment de treure el suro dels arbres és el mateix des de fa centenars d’anys. Amb una sola eina, una destral, es pot fer tot el procés. Aquesta feina es pot començar a fer quan arriba la calor de l’estiu, concentrant-se en els mesos de juliol i agost.

Els dies 7 i 21 de juliol, es faran també peles de suro comentades. En aquestes ocasions es faran en un marc més forestal, una sureda propera al nucli de Llofriu. En una petita caminada des del Centre Cultural Bassa Rocas es parlarà de les característiques de les suredes i del paisatge de les Gavarres. Després es farà la pela i un taller de confecció d’un test amb el suro obtingut. Durant l’activitat es faran explicacions sobre la biologia de l’alzina surera, el suro i les seves característiques i particularitats i es farà una aproximació i reconeixement de l’ecosistema de les suredes.

Per participar d’aquestes demostracions caldrà formalitzar la reserva al Museu del Suro de Palafrugell.

Per més informació us podeu dirigir a info@museudelsuro.cat o al telèfon 972 30 78 25